28 Haziran 2012 Perşembe

Keskin bir tat var damağımda geceden kalma. Keskin bir tat… Gecelerin güzel geçme umudu yok sanki, böyle bir umuda ihtiyaç da yok artık. İnsan yaşlandıkça umut etmekten vazgeçiyor, yaşlanmanın en güzel tarafı bu belki de. Hayatımda bir kere sadece bir kere herhangi bir konuda kesin bir yargım olsa. Yok ama. Hiçbir konuda kesin bir yargım yok.
Hayatı siyah ya da beyaz diye algıladığını iddia eden üstelik bununla övünen insanlar var etrafta. Etrafta gereğinden fazla insan var zaten. Her şey gereğinden fazla.

Saçma bir yokluk edebiyatı yapmayacağım, yokluk öylece duruyor işte. Her şeyin tam orta yerinde. Yetinemiyoruz, yetinmemeliyiz belki de. Daha fazlasını istemeliyiz, daha fazlasını istemeli ve belamızı itinayla bulmalıyız.

Hatıralardan falan da söz etmeyeceğim, hatırlamak istemiyorum hiçbir şeyi. İyi ve güzel zamanları da evet. Mutluluk dediğiniz şey sadece mutsuz olmama halidir. Fazla abartmamak lazım. Her şeyi abartmaya meyilli bir ceddin evlatlarıyız vesselam.

Dışarıda hayat akıp gidiyor, hepsi bu. Dışarıda hayat bize ne olduğunu umursamadan akıp giderken hangi ihtimalden söz ediyorsunuz? Mevsimler, günler, haftalar, saatler işte hayatın akıp gittiğini gösteriyor. Hayat akıp gidiyor, zaman geçiyor diye üzülecek değilim. En azından şu an.

Huysuzum evet, anlayışsızım üstelik. Bu halimden rahatsız değilim, bu halimden rahatsız olanlar umurumda değil. Bu beni kötü bir insan mı yapar?

İyi değilim hepsi bu. İyi olmama halimi şuna, buna ya da başka bir şeye bağlamıyorum. Çünkü nedeni yok. Ya da o kadar çok nedeni var ki. Anlatmak isteseydim anlatırdım. Bazen konuşmak gelmiyor içimden, herkes durmadan konuşurken benim içimden konuşmak gelmiyor. Bunca ses hayra alamet olamaz, bunu biliyorum.
Her şey her zaman kötü gitmez, geçecek nasılsa… Bunlar bazen teselli vermiyor, teselli edilmek de istemiyorum zaten. Hayat işte, yaşıyoruz. Öyle ya da böyle yaşıyoruz. Güçlü olduğumu biliyorum; ama bazen yoruluyorum. Olur, herkesin başına gelir bu. Kimseden farklı değilim. Herkes gibiyim.

Mutsuz olmamaya çalışıyorum sadece. Keskin bir tat…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder